MINA ÅSIKTER

Detta får mig att må illa
Blir så trött på alla dessa bilder man ser överallt på internet.
Tycker det är så tråkigt, elakt och omoget när man bara spottar ut ord om folks kroppar.
Förstår inte varför folk ska behöva göra något sånt. Det kan såra hur mycket som helst. På bilden ovanför har personen som gjort den här bilden att det är fult(?) att vara smal och hetare att vara lite större. Kan ni tänka er hur personer som är smala känner sig när de ser t.ex denna bild? Att be någon som är smal, som kanske inte vill vara så smal att äta mer och gå upp i vikt är precis samma sak som att säga till en större person att banta. Minsta lilla ord kan såra och det gör så fruktansvärt ont i mig och säkert i många andra hur folk kan gå över den här gränsen.
Jag tycker att folk ska få ha deras kroppar precis hur dom vill.Vill man ha en vältränad kropp, fine.Vill man ha mycket kurvor och vara lite mulligare, fine.Vill man vara stor, fine. Vill man vara smal, fine.
Sen finns det ju även dom som är sjuka, lider av någon fetmasjukdom eller ätstörningar t.ex., då kan man väl stötta dom istället för att kasta ut dumma kommentarer.
Vill bara skriva ut detta till alla, speciellt till er som någonsin blivit kränkt på grund av er kropp:
Strunta i vad folk säger. Var dig själv och kör ditt eget race. De som kränker ner på ditt utséende har antagligen för mycket fritid.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Sjukt bra skrivet Mello, blev själv kallad tjock av min pappa när jag var tio så jag fick en ätstörning men superbra inlägg! Älskat din blogg❤️

2013-10-07 @ 20:11:02
Postat av: Elin

Allt det du skriver har jag tänkt så många gånger.
Jag har rätt smal kropp och jag har fått höra några gånger : "Vad smal du är" av några killkompisar och det sårar så mycket. Dom orden sitter fortfarande i fastän det var 1 år sen nån sa det...
Grymt inlägg. Kram

2013-10-07 @ 20:12:38
Postat av: Qamar

Words Mello, asså shiit kan man önska sig bättre förebild? Nej! ❤️ Kramm

2013-10-07 @ 20:15:40
Postat av: Emma

Helt rätt! Blir så arg när folk försöker få bort idealen men istället för att neutralisera dem så försöker vända på det och säga att "stort är fint", när det egentligen ska vara "allt är fint."

2013-10-08 @ 09:16:45
URL: http://emmanilsson.blogspot.se
Postat av: kajsa

Måste bara säga att detta var sjukt bra skrivet! Allt du skriver stämmer så himla mycket och det var dags att någon faktiskt tog sin tid och skrev ner det!!

2013-10-08 @ 23:03:26
URL: http://elisabethkajsa.blogg.se
Postat av: Cajsa

Kanske kommenterar liiiiiite efter men vart typ tvungen att kommentera när jag såg inlägget...
Jag är väldigt smal och jag har typ "ärvt" det av min farmor. Folk tycker inte det är okej att trycka ner folk som är lite större men tycker att det går bra att säga "Gud vad smal du är". För mig år det också mobbing. Alla är lika fina på sina sätt, det har min farmor lärt mig, för man föds av en anledning och även fast man är lite större eller lite mindre så finns det alltid något med dig som är unikt❤️

2014-09-21 @ 16:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0