DRÖMMAR OCH MÅL

Hur ofta får man inte frågan "Vad drömmer du om?" och hur ofta svarar man inte "Jag vet inte" eller "Inget speciellt". Men vi alla har drömmar. Man kan drömma om precis vad som helst. I det här inlägget ska jag berätta om mina drömmar och mina mål. Jag hoppas att ni sen kan berätta om era drömmar och mål för mig i kommentarsfältet! 


Vad drömmer jag om? Jag brukar ofta svara att jag inte vet.  
Som några av er säkert hört eller läst så är en av mina absolut största drömmar en resa till Kenya, till slummen, till barnen som bor där. Jag vill även adoptera ett barn där ifrån när jag blir vuxen. 

Jag drömmer om att cancer får cancer och dör. Annars vill jag komma på ett läkemedel som kan stoppa cancer. Om inte jag kan komma på något så hoppas jag att någon gör det. 

Vad vill jag bli? Jag vill satsa fullt ut på dansen. Jag vill plugga vidare på dans, helst på Balettakademien i Stockholm. Efter det vill jag vara så pass duktig att jag får jobb utomlands, som i USA och tjäna sjukt mycket pengar på det jag verkligen älskar att göra. Jag har satt mitt mål på Balettakademien och när jag har nått det målet så finns nästa mål utomlands.

Jag vill ha en stor blogg.

Jag vill bli en bra förebild för människor runt omkring mig. Jag vill kunna rädda människors liv. 

Jag drömmer också om att ha min egen familj. Jag vill bli en mamma och kanske gifta mig. Antingen vill jag bo i en stor villa eller så vill jag bo i en skaplig lägenhet mitt inne i Stockholm city. 
Men samtidigt så drömmer jag om att bo på en mysig gård med stall och hästar (never gonna happen, men drömmar är drömmar). 

En dag ska jag resa jorden runt med min bästa vän. Jag vill se alla olika levnadssätt med mina egna ögon. 

Jag vill träffa min favoritskådespelare Sophia Bush, även alla One Tree Hill-skådisar. Jag vill gå på en Michael Jackson-konsert (vilket är omöjligt men ändå en dröm). Jag vill hoppa bungyjump och fallskärm. Jag drömmer om att få bort min fobi för att bli kittlad och min fobi för spindlar. 

Det finns så mycket som man inte tänker på. Jag vet inte om ni minns ett av mina första inlägg på den här bloggen men då berättade jag för er att jag höll på med en "Before I Die"-lista vilket är en superbra idag. Jag har skrivit upp både roliga, oseriösa saker och seriösa saker. Det borde ni också göra! 



Kommentarer
Postat av: Alice

Du är redan min förebild.. Jag älskar din blogg och tror att de kan bli en av sveriges största! Sluta aldrig blogga besöker din blogg fleeera ggr på dag

2013-12-18 @ 20:59:59
URL: http://thefoooswe.se/
Postat av: Alice

Du är redan min förebild.. Jag älskar din blogg och tror att de kan bli en av sveriges största! Sluta aldrig blogga besöker din blogg fleeera ggr på dag

2013-12-18 @ 21:00:00
URL: http://thefoooswe.se/
Postat av: Alice

Du är redan min förebild.. Jag älskar din blogg och tror att de kan bli en av sveriges största! Sluta aldrig blogga besöker din blogg fleeera ggr på dag

2013-12-18 @ 21:00:01
URL: http://thefoooswe.se/
Postat av: alice

lol va många kommentarer de blev 😳

2013-12-18 @ 21:01:26
Postat av: Wilma

I min skola har vi en sak på elevensval som kallas invisibe friends. Vi har fått in över 2000kr som vi ska ge till slummen. De ska riva hela det området och vi tänkte bygga om deras skola men det går inte nu så alla i den skolan ska få åka på en upplevelse. De ska få åka till en djurpark och lite annat och sedan få massa god mat! Jag tror att vi ska skänka pengar till de varje månad och ha de som faddrar på skolan. Va kul att du också vill hjälpa till där! De behöver verkligen det!

Svar: Gud vad fint av er, blir så glad när folk hjälper dom som faktiskt behöver det!! Varje år så åker 3orna som går dans på min skola till Kenya och gör massor med nytta så jag ska alltså dit om ungefär 2 år!
Kontakt: [email protected]

2013-12-18 @ 21:37:55
URL: http://wilmaapetersson.blogg.se
Postat av: Natta

Vad bra att du tar upp att drömmar är ju just drömmar och att man ska våga göra det! :D

Jag delar bland annat, som jag skrev förra gången du gjorde den där listan, drömmen om att se Michael Jackson. Haha! :D

2013-12-18 @ 22:08:46
URL: http://TheDreamland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0