MITT MÅL

Jag har satt ett mål som jag ska ha nått i jul. Jag vill att mina magrutor som finns där nånstans ska synas när jag spänner magen, ENDAST när jag spänner. Jag har en bit kvar dit, men jag ska kämpa med det. Själv tycker jag att en tränad mage är en stor del av en snygg kropp, men alla tycker olika såklart. Jag dansar 4 gånger i veckan, och har minst 2 styrkepass på dessa lektioner då vi jobbar mycket med magen. Jag ska även göra situps hemma så ofta som möjligt och försöka gymma lite då&då. Har ni några tips på hur man kan träna magen så får ni mer än gärna kommentera! Hoppas jag kan visa lite resultat för er framöver! Jag tycker absolut inte att man behöver ha en tränad kropp, ni får inte uppfatta mig fel! Som ni ser, jag har en bit kvar men jag ska försöka göra mitt bästa fram till jul!

Kommentarer
Postat av: ellen

Spring mycket! Om man bara tränar magen genom att till exempel göra situps och såna övningar så är det svårt att muskler ska synas. När du springer så förbränner du kroppsfettet (missförstå mig inte, du är verkligen smal) och då blir det enklare! kram

Svar: Tack så mycket!!
Melodie Isaksson

2013-09-16 @ 19:54:15
Postat av: Alice

Hej Melodie! :) om du har tillgång till ett gym så tycker jag du borde testa en situpsbräda :) den ger bättre resultat och man känner verkligen musklerna pumpa om man gör rätt! Mycket bra tips! Hoppas du prövar de och att det funkar bra för dig! :)

Svar: Det ska jag absolut testa, tack!! :)
Melodie Isaksson

2013-09-16 @ 20:02:45
Postat av: Alice

Men som Ellen sa här ovanför, man kan inte punkt träna en kroppsdel utan man lär träna nästan allt. så långa springturer eller springturer i överhuvudtaget är väldigt bra för då jobbar alla musklerna i kroppen och som sagt man förbränner så att musklerna syns mycket bättre! :) och nu mot hösten/vintern så kan man juh även ta en vända på löpbandet eller på crosstrainern som är den bästa förbränningsmaskinen! :) Va kreativ så kommer du långt! :)

2013-09-16 @ 20:07:28
Postat av: Josefin

Plankan är bra då tränar man nästan allt man kan börja med typ att så i 30sec och sen höga det med tiden! Tycker att du redan är perfekt skulle verkligen vilja se ut som dig! Kram

2013-09-16 @ 21:27:22
Postat av: Klara

Som Josefin sa det är jätte bra med plankan, det finns en challenge man kan göra om du söker på plank challenge kommer det upp bilder då man höjer sekunder på plankan för varje dag!
Det är toppen, men tänk även på att inte bara träna mage utan springa är oxå väldigt bra!

2013-09-16 @ 22:35:05
Postat av: Hanna

Inte för att låta elak men det ser ut som du har hår under armarna på bilden..) ett tips är att göra plankan och ut och pw eller springa varje dag, lovar din mage kommer bli snyggast i världen, glöm inte raka armhålorna ;)

Svar: Inte för att låta bitchig men jag har inte hår där eftersom att jag INTE glömmer att raka. Om du vill komma med en dum och onödig kommentar, skriv den inte hos mig om.
Melodie Isaksson

2013-09-16 @ 23:08:07
Postat av: Anonym

Sjuktbra blogg! Kolla gärna in min bedifferentbecool.blogg.se

2013-09-16 @ 23:39:14
Postat av: Yo

Kolla @jonnarudberg's bio på instagram omg

2013-09-17 @ 16:27:45
Postat av: Michelle

Ett tips, du kommer inte få några magrutor utav situps, det förstör bara ens rygg (googla själv), jag känner en som gjorde situps varje dag i 3-4 år ungefär, och hon fick aldrig magrutor. Det du behöver göra är att springa, powerwalka mycket! Då kommer dina magrutor att synas, och kanske göra några övningar (men inte situps, kanske typ plankan eller benövningar för dom jobbar också väldigt mycket med magen, kanske "cykelövningen" om du hört talas om den. Då ligger du på rygg och cyklar med benen! Det tar såå mycket på magen om du gör rätt!) Lycka till :)

2013-09-17 @ 20:28:00
Postat av: Vendela

Plankan :) både vanlig och sidoplankan

2013-09-18 @ 11:35:06
URL: http://www.nattstad.se/vendelaaeriksson
Postat av: Trololololo

Du kan göra benlyft! Du ligger på golvet på rygg och så lyfter du benen uppåt tills du når nästan 90* och sen så sänker du dom långsamt ner mot golvet och när du är ca 2 cm över golvet lyfter du upp benen igen:)!
Gör det kanske 15 gånger (du kan lyfta 25-30 om du orkar det oxå) och sen vilar du i några sekunder sen gör du så tre gånger på raken:)

Alltså: 15-vila-15vila-15-vila

Det ger jättebra magmuskler och även lite timglasform om du vill ha mer av det:)!

Detta funkar jättebra👍

2013-09-18 @ 22:35:09
Postat av: Tilde

Musclerna finns säkert, om du kör styrkepass 2 gånger i veckan, men om dom syns beror på lite/mycke underhundsfett, och det är väldigt svårt att träna bort när man är i tonåren eftersom att man fortfarande växer osv.... För du har säkert musklerna! Men de syns bara inte, och huvudsaken är att man har musklerna! Jag dansar okså 4 dagar i veckan, fast med 6-7 styrkepass i veckan, men mina magmuskler syns för att jag är spinkig från början, men efter som att jag tränar såpas mycke så syns ju mina muskler mer! bara för att jag inte har något underhudsfett... Min danslärare är inte pinn-smal, fast att hon dansat 6 dagar i veckan i 25 år! Och kör ca 2 fyspass om dagen.... Men hon har bara mer underhudsfett! Men hon har jävla med muskler! Men ett tips är att BARA träna med kropps vikter (Plankan, pushups o situps!) och stretcha efter ALLTID!

2013-09-23 @ 22:39:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0