VÅGA ATT TRIVAS I DINA KLÄDER

Känner att jag är skyldig er ett av de lite mer intressanta inläggen för att jag har varit/är sämst på att blogga nu för tiden. SÅÅÅÅÅÅÅ idag skriver jag ett inlägg som jag hoppas att åtminstone några av för hjälp utav.
Hur många av er vill ha kläder på er som ni inte vågar gå ut med? Hur många av er har gått ut med något klädesplagg och sedan blivit blickad på grund av det? Hur många av er sitter och kollar på kläder på nätet som ni drömmer om att ha på er men inte beställer för att ni känner att ni inte kommer våga använda de?
Jag får dagligen frågor/kommentarer på ask, får även höra en del i verkligheten också som ''Jag vill också ha på mig det, det och det men jag vågar inte''.
 
Jag var himla osäker i mig själv. Jag vågade inte ha på mig det jag ville ha på mig. Jag satt alltid inne på weheartit eller på olika modebloggar och bara tänkte och drömde. Jag vågade inte vara annat än bara basic, ett par jeans, tisha och en skinnjacka typ (menar inte att det är fel på det).
Det var inte förrän 2013, kanske i mitten mot slutet som jag började känna att ''nae, nu måste jag börja känna mig bekväm''. Att inte vara bekväm i sina kläder kan iallafall för mig förstöra dagar. När jag började gå ut i det jag ville så självklart kändes det som alla stirrade på mig, så känns det fortfarande ibland men vad jag gjorde var att jag stod emot. Varför ska folk stå och blicka bara för att man vågar? Om du kör ditt egna race så är du modig, modigare än vad du nånsin kommer att bli. Nu när jag har börjat vara mer mig själv så har jag blivit så mycket starkare, jag tar inte alls åt mig lika mycket utav elaka kommentarer som jag kan få ibland.
 
 
En sak till
Alla dessa olika klädstilar, vad är det med dom? Ja men det är väl klart att du kan gå som en ''överklassorre'' ena dagen och andra dagen gå runt och se ut som en pundare. Vad spelar det för roll? När jag får höra att min stil är fin, då tänker jag bara ''vilken är min stil?'', för vilken är min stil egentligen? Jag kan gå från att ha på mig sneakers, en stor hoodie och keps till att nästa dag gå med en blommig tight topp som slutar vid naveln och converse. Man ska få ha på sig det man känner sig bekväm i.
 
Våga sticka ut. Våga vara stark. Allt handlar om att våga att trivas.
 
 

Kommentarer
Postat av: Tova

Melodie! detta var det bästa inlägget jag har läst på länge! så bra! Nu ska jag köra mitt egna race när det gäller kläder, tack för detta inlägget! stor inspiration för många<3 älskar alla dina kläder! så fina! Du är så sjukt cool för att du vågar ha dem kläderna du vill<3 kärlek till dig!

2014-02-11 @ 20:43:56
Postat av: Johanna NB

SUPERbra inlägg Melodie! Själv har jag också "olika stilar" och jag håller helt med dig. Hoppas många inser detta :)

2014-02-11 @ 21:30:35
URL: http://nbjohanna.blogg.se
Postat av: Cynthia

grymt bra inlägg!!

2014-02-11 @ 22:31:49
URL: http://fames.se/cynthia
Postat av: Natta

Jättebra skrivet av dig och det kan nog verkligen hjälpa dom yngre som fortfarande är osäkra i sig själva och inte riktigt har hittat vem dom är i sina kläder! :-)

2014-02-12 @ 11:03:35
URL: http://TheDreamland.blogg.se/
Postat av: Anonym

http://www.nattstad.se/Ellensvenson/vaga-ta-for-er-12381737

2014-02-13 @ 15:20:01
Postat av: n

omg har också en sån leopardscarf :))

2014-02-13 @ 18:07:34
Postat av: jasmine

gud du är en sån himla bra förebild och de var så himla bra skrivet *.* din stil är så underbar. Kommer alltid att fortsätta att läsa din blogg. xoxo

2014-02-14 @ 20:52:31
Postat av: sarah

hej, kan inte du ha en bloppis snart? :)

2014-02-15 @ 10:08:59
Postat av: Anonym

När kommer svaren på frågestunden som Vaneza skulle svara på?

2014-02-15 @ 21:59:53
Postat av: Emma

Herregud din kropp! Så jäääkla snygg! Tränar du något mer förutom dansen?:)

2014-02-16 @ 23:58:46
Postat av: jonssonelleen.blogg.se

måste säga att jag blev så himla glad över dethär inlägget!
förra våren tog jag tag i vad jag hade på mig & började gå klädd i kläder jag trivs i. dock är jag fortfarande rädd ibland över vad folk ska tycka om vissa kläder, men jag vågar. & jag är så glad över det! har själv tänkt skriva ett liknande inlägg faktiskt! älskar att du tar med det där "vad är min stil?" för det är precis så jag känner, har fått positiva kommentarer om "min stil" medan jag precis som dig kan gå i både "överklass" kläder och nästa dag gå i air forces & bomberjacka.
ville mest säga, jättebra inlägg & jag blev så glad över detta! :) kram

2014-02-27 @ 18:48:10
URL: http://jonssonelleen.blogg.se/
Postat av: Bolla

Vart har du köpt den rosa kjolen?♡♡ Älskar den men hittar den inte nån stans♡

2014-03-15 @ 09:27:17
URL: http://bollamadde.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0