VEM ÄR JAG EGENTLIGEN?

Vem är jag egentligen? Många som inte känner mig framställer mig som den dryga och stolta tjejen, typ. Tjejen som skrattar åt elaka kommentarer och är tuff mot allt och alla. Nej knappast. Jag är mer den barnsliga tjejen med noll självförtroende. Jag har aldrig varit nöjd med mig själv, inte mitt utséende, inte min skolgång osv. Nu tänker du ''Jaha, men hon lägger ju upp massor med bilder på sig själv?'' Ja, det gör jag. Men inte för att jag själv tycker att jag ser bra ut, jag tror det är mer för att försöka stärka mitt självförtroende och kunna bli bekräftad av människor på något sätt. Detta sitter jag inte och skriver för att jag vill ha uppmärksamhet. Det finns väl ingen som vill ha ett dåligt självförtroende, så varför skulle jag sitta och ljuga om att jag har det?
 
Jag skriver det här inlägget för att ni ska få lära känna mig lite bättre. Jag är inte den där dryga typen. Jag är mer åt det där glada skrattiga hållet. Men jag kan inte heller alltid vara glad, det kan ingen. Jag tar åt mig SÅ lätt av minsta lilla elaka kommentar, jag kan ligga vaken om nätterna efter att någon har skrivit något fult. Med andra ord, jag är väldigt känslig när det kommer till sånt.
 
När vi väl är inne på ''Vem är jag egentligen?'' så kan jag även ta lite tid till att skriva om det lite mer ''ytliga''. Folk frågar ''Är du rik?'' ''Hur har du råd med ''dittan och dattan''?'' osv. Haha! Nej, jag är inte rik. Jag är långt ifrån rik. Bara för att jag bor i en villa precis vid en stor sjö betyder det inte att jag är rik. Bara för att jag åker till Stockholm kanske minst en gång i månaden så betyder det inte heller att jag är rik. Och när det gäller kläder, jag bär nästan inga riktiga märkesplagg. Jag kollar alltid på rean först när jag är ute på stan och köper kläder.
 
Man brukar säga att man inte ska döma personer innan man lärt känna dom. Visst, jag kan hålla med om det. Men alla dömer. Jag dömer också, jag har haft fel om personer hur många gånger som helst. Man kan knappt rå för att man dömer. Det är ju så man gör, man får liksom ett första intryck på varje människa man träffar/ser. Blir du tagen som någon du faktiskt inte är så är det bara att förklara sig, typ som jag gjort i detta inlägg.
 
Självklart kan man inte tycka om alla människor. Ni behöver inte tycka om mig, men jag hoppas att ni som tror/tycker dåligt om mig kanske fick en liten annan syn efter att ha läst detta. 
(Varför jag fick för mig att jag skulle skriva det här var för att jag haft en så dålig kväll de senaste timmarna och fått en del skit på ask.fm som jag nu har inaktiverat, skönt)
 

Kommentarer
Postat av: Natta

Jag tror dig och för att vara ärlig så tyckte jag du verkade snäll och som en fin tjej innan dessutom. :) Så allt är i sin ordning! Hehe!^^

Men jag är som dig, tar åt mig lätt. Det är väldigt synd när man själv beter sig bra mot andra, men ändå får skit. Tur du står på dig och visar vem du är! Vissa verkar behöva bli påminda om det, istället för att dom bara frågar själv helt enkelt om dom undrar något. Det skulle vara så mycket enklare.

Keep it up! :-)

2013-11-29 @ 03:38:16
URL: http://TheDreamland.blogg.se/
Postat av: Emily

Även om många andra har fått den uppfattningen om dig, så har jag verkligen inte fått det. Jag tycker att du verkar jätte snäll, och absolut inte dryg.
Om jag jämför dig med många andra bloggare som är ungefär på din nivå, så tycker jag helt ärligt talat att du är "snällare" en dem. Vet inte riktigt hur jag ska förklara, men du svarar alltid så himla snällt på alla fina kommentarer du får, och du blir (eller haha, verkar) så tacksam.

Melodie, du är så vacker! Ditt hår, din utstrålning, allt. :)

2013-11-29 @ 08:31:08
Postat av: Rebecca

Om många har fått fel uppfattning om dig så har jag själv fått en uppfattning om att du är en sjukt snäll, glad och helt underbar person. Jag har ju inte träffat dig men det känns som du är en helt fantastisk person.

Jag är själv en person som tar åt mig lätt om någon säger/skriver något elakt om mig.

Du är sjukt vaker och verkar vara en helt underbar person :)

2013-11-29 @ 11:39:50
Postat av: Annika

Du är jätte vacker. K? kay.

2013-11-29 @ 17:12:41
Postat av: Qamar

Har alltid tror att du är en underbar person, hur du behanldar dina vänner och hur mycket du försöker le och vara positivt. Har aldrig sätt dig som en dryg person, har alltid sätt dig som min förrebild. Och skit i alla elaka komentarer för du är underbar Melodie. ILY ❤️

2013-11-30 @ 10:23:29
Postat av: Ella

till att börja med, du förtjänar verkligen inget hat. det gör ingen. speciellt inte av personer som inte känner dig! egentligen ska du inte ta åt dig av något de skriver men vet att det är svårt, jag tar själv åt mig av sånt och det gör nog nästan alla.. men jag har alltid sett dig som en rätt glad person och du verkar vara en riktigt bra vän! du är också lite av en förebild, du verkar (som sagt) vara en riktigt bra vän, du är hur fin som helst och din stil.. GUD I'M LOVING IT! jag hoppas verkligen att allt blir bättre, det med att du tar åt dig av elaka kommentarer. kram :)

2013-12-02 @ 21:26:09
Postat av: Cynthia

tycker du verkar vara supertrevlig, och det tyckte jag innan me! :)

Jag vet att det här är svårt, men strunta i alla haters. De är bara avundsjuka på dig. Det enda du ska tänka på är att du har så underbara vänner/familj och dem tycker om dig för den du är! Man kommer alltid ha folk som inte tycker om en vilket kan vara sjukt jobbigt. Men om du bara struntar i dem så kanske de väljer en annan person att börja hata på? haha, ah men vet inte.. Men en sak ska du veta och det är att du är sjukt vacker, du är rolig och har sååå många runtomkring dig som tycker om dig. Du är värdefull ska du veta.

Hoppas det här fick dig att må lite bättre. Ha en bra kväll nu!

kram :)

2013-12-03 @ 19:06:27
URL: http://cynthias.webblogg.se
Postat av: Cynthia

tycker du verkar vara supertrevlig, och det tyckte jag innan me! :)

Jag vet att det här är svårt, men strunta i alla haters. De är bara avundsjuka på dig. Det enda du ska tänka på är att du har så underbara vänner/familj och dem tycker om dig för den du är! Man kommer alltid ha folk som inte tycker om en vilket kan vara sjukt jobbigt. Men om du bara struntar i dem så kanske de väljer en annan person att börja hata på? haha, ah men vet inte.. Men en sak ska du veta och det är att du är sjukt vacker, du är rolig och har sååå många runtomkring dig som tycker om dig. Du är värdefull ska du veta.

Hoppas det här fick dig att må lite bättre. Ha en bra kväll nu!

kram :)

2013-12-03 @ 19:07:13
URL: http://pontvikcynthia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0