TRO PÅ DIG SJÄLV

Några av er kanske vet att jag har haft ett himla dåligt självförtroende? Om ni inte vet eller vill veta mer och/eller om ni själva har dåligt självförtroende så fortsätt läs!
 
Jag har aldrig haft något speciellt bra självförtroende. Det blev som värst när jag gick i årskurs 8. Jag hittade inget som var bra med mig, inte personligt eller utséendemässigt. Jag var usel i skolan och jag ville nästan aldrig vara ute. Mina betyg var rena rama helvetet och jag var nästan aldrig i skolan och om jag var i skolan så var jag sällan kvar hela dagen utan åkte ofta hem senast under lunchen. Om man skrollar låååångt ner på min tumblr-blogg så är det bara massor med depressionsbilder typ. När jag stod framför spegeln så försökte jag inte ens hitta bra saker med mig själv, jag var inte tillräckligt stark för det. Jag spenderade mer tid till att trycka ner mig själv än att göra någonting åt det. Så vill jag inte att ni ska ha det!
Jag har fortarande inte bra självförtroende men jag har bättre nu än då, det går framåt hela tiden. Jag har blivit starkare och försöker ofta tänka positivt. Jag vill inte stampa på mig själv mer, jag vill bygga på mer och mer på mitt självförtroende och det funkar så vidare man vill och kämpar. Självklart har man dom stunderna eller dagarna då allting är fel, såna tillfällen har alla och det är okej att inte alltid må bra.
 
Med detta inlägg vill jag säga:
Har du dåligt självförtroende, sluta aldrig stå emot det, sluta aldrig försöka. Det finns alltid någon som tycker du är tillräckligt fin och tillräckligt bra. Prata med en person som du litar på som kan få dig att tänka på annat. Gör inte som jag gjorde i högstadiet, strunta inte i allting utan ta tag i det istället! Jag vet att du kommer att fixa det förr eller senare. Hur mycket du än tänker att det är omöjligt så är det inte det, övertala dig själv att ''det här fixar jag''. Ta ett steg i taget.
Jag tror på er, nu vill jag bara att ni ska tro på er själva!

(Vill också få sagt att en stor del av det som växt i mig idag är tack vare min blogg, mina bloggläsare. Varenda litet fint ord får mig att bli helt varm av glädje i kroppen. Jag har haft världens bästa vänner och världens bästa mamma med mig genom allt detta, det är viktigt att ha någon man kan lita på. Jag vill säga tack till er och tack till mina vänner och familj. TACK!)

Kommentarer
Postat av: AMANDA

Nästan alla ungdomar nuförtiden känner att man inte duger eller att allt på en själv bara är fel. Eller åtminstone nånting. Jag har kommit på att de vi själva tycker är mindre fint, tycker oftast andra är det som är fint på en själv. Ett exempel är när man tar en bild. Den bilden man själv inte gillar, gillar oftast kompisen.

melodie du är riktigt fin hur du än klär dig, med eller utan smink, eller vilken bild du än tar. Detta är enligt mitt perspektiv och det är också ärliga synpunkter på vad jag tycker :)Kraam

2014-01-11 @ 22:13:54
Postat av: Amanda

Bra skrivet, du är så himla sjukt fin <3

2014-01-11 @ 22:50:43
Postat av: Anonym

Du har charm, humor och verkar relikten ha ett hjärta av guld! Helt enkelt en toppen människa som alla borde ha i sitt liv, de som ar dig i sitt liv ska va jävligt tacksamma och ta vara på den person du är! Du sjukt vacker melodie! Kram och ta hand om dig!:)

2014-01-11 @ 23:23:07
Postat av: Therese

Varför bloggar du så sällan nuförtiden?

2014-01-12 @ 11:00:19
Postat av: Michelle Gawronska

Världens bästa förebild!

2014-01-13 @ 00:27:27
URL: http://michellegawronska.blo.gg/
Postat av: Matilda

Riktigt bra skrivet!

2014-01-13 @ 20:45:14
Postat av: Kim

Bra skrivet, och du är jättefin! :)

2014-01-13 @ 20:46:54
URL: http://justkim.blogg.se
Postat av: Elsa

Gud vad vacker du är :)

2014-01-13 @ 20:49:18
URL: http://henrikssonelsa.blogg.se
Postat av: Mathilda

Bra skrivet! Jag får också kämpa med mitt självförtroende ibland, dessvärre får nog mer eller mindre alla tonårstjejer det i dagens samhälle.. :/

Men så som du hade det ska ingen behöva ha det! Stå på dig för du är jättefin och verkar trevlig och smart också. Kram till dig! <3

2014-01-13 @ 20:50:13
URL: http://imathildashufvud.blogg.se/
Postat av: Ebba Bergengren

Jättebra skrivet! Fin blogg också! :)

2014-01-13 @ 20:51:39
URL: http://ebbalovisavictoria.blogg.se/
Postat av: Anna Pettersson

vilket udnerbart inlägg!! att tro på sig själv är något av det viktigaste man kan göra här i livet. man kommer så mycket längre med det!

2014-01-13 @ 20:57:54
URL: http://apettersson.blogg.se/
Postat av: Fanny Jaensson

Bra skrivet! Jag kämpar själv med lite problem, bland annat mitt självförtroende..:)

2014-01-13 @ 20:58:43
URL: http://hovskrape.blogg.se
Postat av: jessi

va snygg du är! kika gärna in på min blogg och kommentera gärna:) kram:jessik.blogg.se

2014-01-13 @ 21:02:27
URL: http://jessik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0